Parkeren dicht bij huis

Voor de Noordwijkse VVD is het toevoegen van meer betaalbare woningen absoluut een prioriteit. Het is daarom ook goed nieuws dat Zilveren Kruis Achmea een eerste stedenbouwkundig plan heeft gepresenteerd aan de gemeenteraad.

Naar aanleiding van deze presentatie hebben wij een motie ingediend welke op 18 oktober in de gemeenteraad wordt gebracht. Waarom deze motie? In het voorliggende plan blijft het huidige parkeerterrein ongewijzigd en zullen alle woningen aan de overzijde van de weg gerealiseerd wordenBij deze woningen zal alleen beperkte parkeermogelijkheid voor mindervalide bewoners aanwezig zijn. Alle andere bewoners zullen hierdoor dagelijks de drukke Gooweg over moeten steken van en naar de parkeerplaats. De VVD is van mening dat dit veiliger en prettiger kan, door aan beide zijden van de weg woningen en parkeerplaatsen te realiseren. Op deze manier kunnen bewoners dichtbij hun huis parkeren. Zo hoeven we ook niet bang te zijn voor parkeeroverlast voor de huidige bewoners van Boerenburg en kan iedereen fijn wonenin ons mooie dorp.

In de bijlagen vindt u de volledige motie