Sinterklaasintocht, een belangrijk feest voor onze jongste inwoners!

We hebben van organisaties vernomen dat er onduidelijkheid bestaat over de (subsidie)rol van de gemeente met betrekking tot de diverse sinterklaasintochten van onze dorpen. De VVD fractie is van mening dat de sinterklaasintocht in onze kernen een belangrijk feest voor onze jongste inwoners is. Het zou wat ons betreft ook goed zijn om met de verschillende organisaties die de intochten organiseren in gesprek te gaan.

Raadslid Anouk Plug heeft derhalve de hierna volgende vragen gesteld aan het college van Burgemeester en Wethouders;

1. Welke organisaties binnen onze gemeente organiseren de sinterklaas intochten?

2. Zijn er in de afgelopen 3 jaren subsidies verstrekt voor één of meerdere sint intochten? Indien ja welke bedragen aan welke organisatie(s) in welk jaar?

3. Zijn er sinterklaasintocht subsidieverzoeken afgewezen in de afgelopen 3 jaren? Indien ja, wat is de motivatie voor de afwijzing geweest?

4. Indien er subsidies zijn verstrekt, vanuit welk programma/begrotingsonderdeel zijn die bekostigd?

Naar aanleiding van de beantwoording van bovenstaande vragen kunnen we er eventueel voor kiezen met een motie of raadsvoorstel ons gemeentelijk beleid te wijzigen.