Extra betaalbare woningen zijn topprioriteit!

Voor de Noordwijkse VVD en breed gedragen binnen de huidige coalitie van VVD, CDA, NZ Lokaal en Lijst Salman zijn meer en betaalbare woningen een topprioriteit! Dit heeft zich onder andere eind december nog vertaald in een overeenkomst met de vastgoed afdeling van Achmea Zilveren Kruis waardoor hun voormalig kantoorgebouw bij de entree van Noordwijk plaats gaat maken voor 160 appartementen.

Er zullen onder andere 48 sociale huurappartementen ontwikkeld worden. De huur van een sociale huurwoning mag bij het aangaan van de huurovereenkomst niet hoger zijn dan de sociale huurgrens. In 2021 lag deze grens op €752,33.

Daarnaast zullen er 32 middeldure huurappartementen ontwikkeld worden. De huur van een middeldure huurwoning mocht bij het aangaan van de huurovereenkomst in 2021 niet hoger zijn dan €1.040,73.

De overige appartementen zullen in hogere prijsklassen verhuurd worden en een goed alternatief zijn voor bijvoorbeeld senioren die nu nog in hun huidige grotere gezinswoning blijven maar liever naar een kleinere woning met een hoogwaardig niveau verhuizen. Mooi dat deze ontwikkeling ook een bijdrage aan de doorstroming kan leveren.

De VVD is dan ook verheugd met deze ontwikkeling en feliciteert het college en met name de portefeuillehouder met dit behaalde resultaat.