Wat bereiken we in 100 dagen!

Het eerste gemeentebestuur van de nieuwe gemeente Noordwijk wil resultaten laten zien. In nog geen 40 dagen na zijn aantreden presenteert het college het actieprogramma ‘Wat bereiken we in 100 dagen’. Een programma waarop zaken staan die relevant zijn voor de kernen.

De eerste maand van de bestuursperiode is er hard gewerkt aan het opstellen van een programma dat tegemoet komt aan de wens van de coalitiegenoten om resultaten te laten zien. ‘Wat bereiken we in 100 dagen’ geeft tot en met de collegevergadering van 9 april 2019 focus aan de werkzaamheden.

De punten uit ‘Wat bereiken we in 100 dagen’ variëren van ‘Hart Veilig’ en ‘E-facturering voor ondernemers’ tot ‘Winkelleegstand’ en ‘Bronsgeest. De onderliggende boodschap: ook binnen moeilijke dossiers wil het nieuwe college vorderingen boeken. Stappen zetten.

De actiepunten zijn opgehangen aan de 9 speerpunten uit het coalitieakkoord. Elke wethouder coördineert een groep actiepunten zoals deze onder een speerpunt vallen. Dat doet hij richting de interne organisatie en de gemeenteraad. De punten zijn nauw met elkaar vervlochten. Het beeld dat naar voren komt: collegiale bestuurders die schouder aan schouder optrekken om voor Noordwijk knelpunten op te lossen.

Onze wethouder Roberto ter Hark, die voor de speerpunten: ‘Parkeren nieuw Noordwijk’, ‘Verkeersonveilige situaties’ en ‘Winkelleegstand’ alle acties regelt zegt over het parkeren: “We gaan stappen zetten in het dossier Parkeren in Noordwijk aan Zee. De eerste stap zetten we dinsdag 12 maart. We presenteren de raad de stand van zaken. Iedereen komt op hetzelfde informatieniveau te zitten. Dan gaan we verder. Op naar een haalbaarheidsanalyse waarover de gemeenteraad kan debatteren. Ik verwacht deze haalbaarheidsanalyse nog voor de zomer aan de raad te kunnen voorleggen.” En: “Tevens werken we deze actieperiode een Plan van Aanpak uit voor de nieuwe kadernota Parkeren voor de hele gemeente.”

Hieronder in de bijlage vindt u het actieprogramma!