Jouw huis, jouw keuze!

Heel Noordwijk houdt van haar monumenten. Ze horen bij het verhaal van ons dorp: ze vertellen ons verleden en reizen mee met toekomst!

Bewoners van monumentale panden zijn apetrots op hun bezit en onderhouden dat met liefde. wij steunen ze daarin, want alleen sámen houden we Noordwijk mooi!

Wat je níét moet doen is je inwoners treiteren en slapeloze nachten bezorgen. Het is niet de taak van de gemeente om mensen te verbieden hun kozijnen te schilderen als de verf niet precies de originele kleur is, of mensen te verplichten weggewaaide dakpannen te vervangen met precies dezelfde dakpannen, als je weet dat die al sinds 1927 niet meer gemaakt worden.

Om die reden hebben wij vorige week met CDA Noordwijk-Noordwijkerhout-De ZilkLijst Salman Noordwijk & D66 Noordwijk, Noordwijkerhout en De Zilk een motie ingediend die de aanwijzing van gemeentelijke monumenten vrijwillig maakt. Omdat mensen uit liefde voor hun woning zelf de beste keuzes kunnen maken.

De motie is aangenomen. De strekking vindt u hieronder.