Schriftelijke vragen m.b.t. Parkeren in Noordwijk aan Zee.

De fractie van de VVD Noordwijk lokaal stelt schriftelijke vragen ex art 38 m.b.t. Parkeren in Noordwijk aan Zee.

Schriftelijke vragen ex art 38 m.b.t. Parkeren in Noordwijk aan Zee

page1image1232

De reconstructie van de Parallelboulevard en de parkeerdruk in Noordwijk aan Zee houden de gemoederen bezig. In de commissievergadering van 10 januari 2017 heeft het college de raad geïnformeerd over de aankoop en realisatie van parkeerplaatsen op het terrein van het voormalig plan Burgland. Onlangs hebben wij een brief ontvangen waarin wordt aangegeven dat het reconstructie van de Parallel Boulevard met een jaar wordt uitgesteld. Daarin is ons de laatste passage opgevallen: “De nieuwe startdatum voor de reconstructie van de Parallel Boulevard biedt ons kansen voor wat betreft het tijdig opvangen van de gevolgen van de werkzaamheden voor de parkeerdruk in het gebied.”

De parkeerdruk in het gebied is al hoog. Wij begrijpen dat werkzaamheden de druk kunnen doen toenemen, echter, deze passage impliceert dat er nog geen maatregelen waren bedacht om de extra druk op te vangen. Daarom heeft de VVD Noordwijk de volgende vragen:

1.) Hoe groot schat het college de gevolgen voor de parkeerdruk in tijdens de werkzaamheden aan de Parallel Boulevard? M.a.w. hoeveel parkeerplekken kunnen niet worden gebruikt?

2.) Kan het college aangeven welke maatregelen het denkt te treffen om de extra druk van de reconstructie op te vangen?

3.) Is het terrein van het voormalige plan Burgland een oplossing volgens het college en zo ja waarom?

4.) Wat is de planning met betrekking tot het realiseren van de parkeerplaatsen aldaar? 5.) Kan het college aangeven welke kosten hiermee gemoeid zijn? Met andere woorden:

a.) Welk bedrag is met de aankoop van de gronden gemoeid?

b.) Welke aanvullende kosten worden verwacht voor het in gebruik nemen van de locatie als parkeergelegenheid? Graag ontvangen wij een volledige raming van kosten voor benodigde materialen en aanlegkosten.

Voorts is er verwarring over het daadwerkelijk aantal extra plaatsen die worden gerealiseerd t.o.v. de huidige situatie. Het college heeft over 60 extra parkeerplaatsen gecommuniceerd.

6.) Is dit aantal inderdaad juist? Gaat het om 60 extra parkeerplaatsen boven op het huidige aantal? Met andere woorden: wat is het netto plusresultaat aan plaatsen na ontwikkeling?

7.) Is het de intentie van het college deze extra parkeerplekken structureel toe te voegen aan het aantal parkeerplaatsen en/of kennen zij een tijdelijke aard i.v.m. mogelijke toekomstige ontwikkelingen? Tot wanneer blijven de parkeerplekken op het oud-Burgland terrein minimaal beschikbaar?

Er is sprake van de optie om het VVV-kantoor naar het Museum Oud Noordwijk te verhuizen. Via social media heeft onze fractie begrepen dat dit per 1 april aanstaande gaat gebeuren.

8.) Is deze datum juist? Zo ja, hoeveel parkeerplaatsen dienen ten doel hiervan aan de bestemming VVV-kantoor’ gewijd te worden? Kunnen we stellen dat deze parkeerplaatsen, bij realisatie van het VVV-kantoor in mindering gebracht moeten worden aan het netto plusresultaat zoals eerder vermeld?

9.) Na de reconstructie van de Parallel Boulevard, hoe zit het parkeerplaatsensaldo er uit t.o.v. de huidige situatie?

Bij voorbaat dank voor uw beantwoording.

Met vriendelijke groet, namens de VVD Noordwijk fractie, Roberto ter Hark