Schriftelijke vragen inzake de afwikkeling dossiers Bever cs.

De fractie van de VVD Noordwijk Lokaal stelt schriftelijke inzake de afwikkeling van de dossiers van Bever Holding cs. Hieronder vindt u de vragen.

Schriftelijke vragen inzake afwikkeling dossiers Bever cs

Op 20 februari heeft het college de raad geinformeerd over zijn instemming met het definitief afwikkelen van de dossiers Bever cs. Hiermee komt volgens het college een einde aan de lopende procedures inzake last onder dwangsommen en invordering van leges die tussen beide partijen liepen. In de brief geeft u aan ingestemd te hebben met finale kwijting. In het bijgevoegd persverklaring geeft u aan dat de financiële afwikkeling inmiddels heeft plaatsgevonden.

Finale kwijting betekent dat beide partijen verklaren niets meer van elkaar te vorderen te hebben na het uitvoeren van gemaakte afspraken. De term finale kwijting impliceert dat hier een (vaststellings)overeenkomst aan ten grondslag ligt.

• -  Is dit inderdaad het geval?

• -  Zo ja, kunt u deze overeenkomst met de raad delen?

• -  Zo nee, op welke wijze hebt u dan afspraken vastgelegd?

• -  Mocht u de overeenkomst niet willen delen met de raad, waarom niet?

De raad is in dit dossier tot op heden nauw betrokken geweest. De berichtgeving over finale kwijting komt echter als een verrassing.

1. -  Waarom hebt u de raad niet betrokken bij dit proces cq uw beslissing om tot finale kwijting over te gaan?

2. -  Wat heeft de gemeente overgehouden aan deze afspraak met Bever?

3. -  Wat is het resultaat van uw onderhandelingen?

• -  Als de financiële afwikkeling heeft plaatsgevonden, waar bestaat deze dan uit?

In uw bericht geeft u tevens aan dat u verwacht dat met deze afwikkeling een positieve impuls te hebben gegeven aan de op handen zijnde ontwikkelingen op de locaties van Bever cs. in Noordwijk aan Zee. Ontwikkelingen waar u reeds lang in overleg over bent en blijkbaar nu een eindstation benaderen.

• -  Wanneer kan de raad en daarmee de inwoner van Noordwijk de eerste ideeën, schetsen, tekeningen, etc. voor deze locaties tegemoet zien?

• -  Liggen er reeds tekeningen op tafel voor de verschillende locaties?

• -  Zo ja, waarom heeft het college deze nog niet gedeeld?

• -  Op basis van welke kaders bent u samen met Bever cs. de verschillende

locaties aan het invullen?

• -  Op basis van welke kaders bent u de locatie Palace Plein in het bijzonder aan

het invullen?

• -  Hoe ver zijn de ideeën/de invulling gevorderd?

• -  Hoe verhoudt het invulling geven aan ideeën over het Palace Plein zich met

het lopend, langdurig en nog immer niet afgerond onderzoek naar het bestemmingsplan hieromtrent?

De VVD herinnert u eraan dat 1 van de vragen uit dit onderzoek is welke zaken leidend zijn in het bestemmingsplan; de plankaart of begeleidende tekst, omdat de intentie van de tekst duidelijk anders is dan die van de plankaart. We hebben niet de indruk dat, ondanks het onderzoek, de onduidelijkheid over welke kaders te gebruiken, het feit dat er andere mogelijkheden in de kaart zijn getekend dan de raad heeft beoogd, hebben geleid tot het opschorten van uw gesprekken met Bever over de invulling van het Palace Plein. Wellicht dat u onze zorg hierover kunt wegnemen. Daarom tot slot nog de volgende vragen:

- Hebt u de gesprekken over het Palace Plein opgeschort zolang de resultaten van het onderzoek nog niet helder zijn? Zo ja, sinds wanneer en hoelang loopt deze termijn? Indien nee, waarom niet?

Bij voorbaat dank voor de beantwoording van onze vragen. We zien de beantwoording met belangstelling tegemoet.

Namens de VVD Noordwijk fractie,

Roberto ter Hark Fractievoorzitter